سیستمهای توصیه گر و کاربردهای آن در شبکه های اجتماعی
کد مقاله : 1012-HMM
نویسندگان:
نسیبه دامغانیان، 1رزیتا چمیلی اسکویی *، 2مریم تعجبیان
1استادیار
2مدیرگروه
چکیده مقاله:
استفاده از شبکه های اجتماعی برای عموم مردم به صورت یک نیاز روزمره تبدیل گشته است. آنها برای منظورهای مختلفی همانند چت یا مشورت با دوستان و آشنایان خود، پیدا کردن دوستان جدید، به اشتراک گذاشتن فایلهای مختلف خود با دوستان و آشنایان، تبلیغ کردن کالاهای خود از طریق کانالهای موجود در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، همه روزه ساعاتی از عمر خود را در این شبکه ها می گذرانند. از آنجا که جوانان و نوجوانان هم از این دنیای شبکه های اجتماعی بازدید می کنند اثرات این بازدید و یا استفاده از شبکه های اجتماعی بر زندگی خانوادگی، برخوردهای اجتماعی، کارایی آموزشی و رفتارهای شخصی این افراد که جزء آسیب پذیرترین قشر اجتماع هستند، برای والدین، مسئولان و مدیران آموزشی و دیگر محققین حوزه آموزش و پرورش یک سوال بسیار بحث برانگیز بوده و هست. از طرفی استفاده از سیستمهای پیشنهادگر برای کمک به جستجوها و یا یافتن گزینه های نزدیک به سلایق افراد می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آنها شود.
در این تحقیق در مورد شبکه های اجتماعی، مزایا و معایب سیستمهای توصیه گر و موارد کاربرد آنها توضیحاتی ارائه می دهیم و در نهایت در موارد کاربرد سیستمهای توصیه گر در شبکه های اجتماعی بحث خواهیم کرد.
کلیدواژه ها:
شبکه های اجتماعی ، سیستمهای توصیه گر ، اثرات اجتماعی، سلایق افراد، بهینه سازی عملکرد کاربران.
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است